Az orbáncfű kiváló immunerősítő

Az immunrendszerünk erősítésére több okunk is lehet, és erre számos különböző lehetőségünk kínálkozik. Ha immunerősítő teát szeretnénk összeállítani, akkor többek között érdemes ügyelnünk a vitamin (elsősorban C-vitamin) tartalomra, a fertőtlenítő (vagyis vírus- és baktériumölő) hatásra, vagy az immunrendszer különféle elemeinek erősítésére (mint pl. bélrendszer és bélflóra).

Köztudott, hogy a stressz is gyengíti az immunrendszert. Ennek egyik oka, hogy az idegrendszert érintő nyomás (stressz) hatására a szervezetünk többek közt ún. citokineket termel, amelyek valódi fertőzés esetén képesek szembeszállni a betolakodókkal. Ha azonban nincs legyőzendő mikroorganizmus, a felhasználatlan vegyület a vérben kering és gyulladást okozhat a test legkülönbözőbb pontjain.

Emiatt nagyon fontos, hogy az életünk stresszes időszakában, amikor valami miatt hosszabb időn át sokat vagyunk kénytelenek idegeskedni vagy lehangoltak vagyunk (például a szürke és hideg téli időszakban), érdemes figyelmet fordítani arra, hogy megnyugtassuk az idegrendszerünket és testben-lélekben ellazuljunk, elkerülve ezzel a szervezetünkben következményesen kialakuló esetleges gyulladást.

Ami a téli, depressziós időszakot illeti, a sötétséggel összefüggő lehangoltság önmagában is káros, de súlyos esetben szezonális depresszióhoz is vezethet. A depresszió pedig szintén labilissá teszi szervezetünk védekezőképességét.

Az egyik legjobb immunerősítő téli tea csipkebogyóból (magas C-vitamin tartalom), kakukkfűből (erőteljes fertőtlenítő és felső légút-védő hatás) és orbáncfűből (lelki problémák és stressz elleni hatás, a bélrendszer kiegyensúlyozása) áll.

Az orbáncfű-tea huzamosabb fogyasztása esetén érdemes néhány dologra odafigyelni: alacsony vérnyomás és vérnyomás-problémák mellett a fogyasztás nem ajánlott vagy orvosi ellenőrzés mellett történhet.

Az orbáncfű néhány gyógyszer hatását befolyásolhatja, mint pl. a vérnyomásgyógyszerek, depresszió elleni szerek, fogamzásgátlók.

Az orbáncfű hatóanyagai teában fogyasztva is napfényérzékenységet okozhatnak, így huzamos fogyasztása esetén óvatosan napozzunk!