Hogyan készüljünk az allergiaszezonra allergiásan?

Az allergia a testünk védekezőrendszerének működési hibája, amelynek következtében sokkal erőteljesebben reagál egy külső hatásra mint ahogy kellene. Az egyik ember észre sem veszi, ha éppen parlagfűvel fertőzött rétre ér, a másik pedig közel-távol nem lát egy talpalatnyi zöld területet sem, mégis szenved a szelek szárnyán érkezett virágportól. A testünk, amikor allergiásak vagyunk, nem tudja megkülönböztetni a valóban veszélyes betolakodókat az ártatlanoktól, és túlzott reakciójával tulajdonképpen saját maga ellen fordul: gyulladt gócokat kreál, fulladást, köhögést, lázat, rossz közérzetet idéz elő.

Sokan azt gondolják, hogy a megoldás ebben az esetben az immunrendszer gyengítése, sőt tudományos körökben is rebesgették korábban, hogy az allergia „a túl erős immunrendszer betegsége”. Nos a jó hír az, hogy a védekezőrendszerünk nem lehet túl erős és olyan helyzet nem állhat fenn, hogy túlságosan szorgosan védené a testünket, hiszen ezekben az esetekben a túlzott reakció egy zavar eredménye.

Így, ha tudjuk magunkról, hogy allergiásak vagyunk és azzal is tisztában vagyunk, hogy mi váltja ki esetünkben a tüneteket, akkor azt is tudhatjuk, hogy az év melyik időszakában leszünk a kellemetlen tüneteknek kitéve. A tünetek potenciális jelentkezési időszakát legalább 3 hónappal megelőzően érdemes elkezdeni a szervezetünk felkészítését a kihívásra.

Ennek első lépése a méregtelenítés, hiszen a felhalmozódott méreganyagok leterhelik a kiválasztó szerveket, nehezítik a tápanyagok felszívódását, így hiányállapotokat vagy nem optimális működéseket eredményeznek a szervezetünkben. A méregtelenítésnek számos eszköze van: szedhetünk táplálékkiegészítőket, ihatunk gyógytea-keverékeket, de válthatunk sok nyerset és magas nedvességtartalmú ételeket tartalmazó étrendre is.

A második lépés az immunrendszer megerősítése. Ennek eszköze lehet a bélflóra harmonizálása (pl. probiotikumok szedése), a vitaminkészletek feltöltése, antioxidánsok szedése, ásványi anyagok pótlása.

A harmadik lépés lehet az allergénhez való hozzászokás. Ezt kizárólag allergiás időszakon kívül lehet megpróbálni. A virágpor szupertáplálék, ahogy a méz is, rengeteg hasznos tápanyagot tartalmaznak, így fogyasztásuk nagyon egészséges. Pollenallergia esetén kezdetben minimális adaggal, majd folyamatosan növelve a bevett mennyiséget (természetesen nagyon ügyelve arra, hogy okoz-e tünetet), hozzászoktathatjuk a szervezetünket. Parlagfű-allergiásoknak javasolt a parlagfű szedése pl. kapszula formájában. Ez rendkívül biztonságos, hiszen a növényi szárítmányt a még nem virágzó egyedekből készítik, így egészen biztosan nem tartalmaz pollent.

Az allergiát kezelhetjük alternatív gyógyászat segítségével, például a homeopátia egészen kiemelkedő eredményeket ért el ezen a területen. Az általános pollen-csepp, vagy a mi egyéni allergénünkből készült szer egyszer és mindenkorra megszüntetheti tüneteinket.