A kendermag-fogyasztás egészségügyi előnyei

A kendertermesztés Magyarországon egy évszázaddal ezelőtt sokkal nagyobb jelentőséggel bírt mint napjainkban. Ez a csodálatos ipari növény számtalanféleképpen használható fel, vásznat, papírt, építővályogot készítettek a szára felhasználásával, a magját pedig elfogyasztották vagy az állatokkal etették meg. A kendermag darálva is fogyasztható, de magas zsírtartalmú szemeiből olajat is préselnek.

A kendermag bőséges beltartalmi értékei bármilyen diétát kiegészíthetnek a szervezet számára fontos anyagokkal, hiszen szénhidráttartalma alacsony, ugyanakkor rosttartalma magas. A hétköznapi táplálkozás mellett is érdemes fogyasztani, mert igen magas a tápértéke: számos többszörösen telítetlen zsírsavat (Omega-3, Omega-6, Omega-9) tartalmaz és igen magas a növényi fehérje-tartalma.

A többszörösen telítetlen zsírsavak egy része esszencális, ami azt jelenti, hogy nélkülözhetetlenek az emberi szervezet zökkenőmentes működéséhez, de sajnos maga képtelen azokat előállítani, így csak táplálékkal tudjuk magunkhoz venni. Akár esszenciális, akár nem esszenciális zsírsavakról beszélünk, a többszörösen telítetlen szénláncú változatok rendkívül egészségesek, hiszen erős antioxidáns hatással rendelkeznek, azaz lassítják a testünk oxidációs folyamatait és megvédenek a szabadgyökök hatásaitól. Az összetett zsírsavak védik a szív- és érrendszert, gyulladáscsökkentő hatással bírnak, optimalizálják az anyagcsere-folyamatokat, széppé teszik a bőrt és a hajat. A kendermag több összetevője csökkenti a koleszterinszintet és a vérnyomást.

A kendermag kiváló fehérjeforrás. Azok számára, akik egészségügyi okokból vagy saját elhatározásból nem fogyasztanak állati eredetű táplálékokat, nagyon fontos, hogy egyéb forrásból legyenek képesek fedezni a szervezetük fehérjeigényét. A növényi eredetű fehérjeforrások általában szénhidrátban és telített zsírsavakban szegényebbek, mint állati eredetű társaik. Könnyen emészthetőek, és kiváló fehérjeforrást nyújtanak sportolóknak, vagy betegség/baleset után lábadozóknak, akiknek fokozott fehérjebevitelre van szükségük.